Bütün Halinde Yada Parçalara Bölerek Öğrenme
Bir üniversite öğrencisinin ders kitabında bir
üniteye çalışırken o üniteyi başlıklarına dikkat
ederek hızla okuması, daha sonra üzerinde
durulması gereken ayrıntılara tekrar dönmesi ve
tekrar bütüne çalışması gerekmektedir. Üniversite
öğrencileri için en uygun stratejilerden biri,
bütün-parça-bütün stratejisidir.
Geri Bildirim ve Programlanmış Öğrenme
Öğrenmeyi hızlandırmanın ve verimli hale
getirmenin bir diğer yolu da öğrenen kişiye,
öğrenilecek malzemeyi ne denli iyi öğrendiği
konusunda bilgi vermektir. Bu işleme “Geri
Bildirim” denilmektedir. Geri bildirim tekniğinden
yararlanılarak oluşturulan Programlanmış
Öğrenme Tekniğinde öğrenilecek malzeme
kolaydan zora doğru, kavranması zor olmayan
küçük adımlara bölünmüştür.
Okuma ve Anlatma
Öğrenmenin kalıcı ve verimli olabilmesi için,
okuma malzemesinin aktif bir şekilde okunması
gerekir. Okunan malzemenin özünü kavramanın en
kolay yollarından biri de malzemeyi kendi
sözcüklerimizle tekrarlamak ve organize etmektir.