Aklımda Kalası Kelimeler

* давайте работать вместе
* Zarf ve Mazruf, Zerafet(xHoyratlık) ile aynı kökten(za-ra-fe) gelir
* Bedesten
* Suç subuta ermiştir - Suç sabit olmuştur

4 Ekim 2009 Pazar

Buraya yazmak istemezdim ama...

Bende çatlayacak gibi oluyorum bu kadar şeyi görüp susunca. İçinize atıyorsunuz tüm çelişkileri diyemiyorsunuz "aman beni O cu, Şu cu sanmasın" diye. Yahu diyemez olduk hissettiğimizi.

Bugün güzel bir makale okudum. İşte bu makale. Daha önce bir göz gezdirmiştim makalede geçen kitaba ama ben esas aşağıdaki görüşmeyi alıntı olarak eklemek istiyorum.

Bensiyon Pinto kim? Türk Musevi Cemaati Onursal Başkanı. Bensiyon Pinto, bir gün, cemaatin fiili başkanı iken bana telefon etti ve şöyle dedi:

“Özdemir, biliyor musun, gazetelerde Musevi ya da Yahudi kökenli işadamı Moiz Milka diye yazdıkları zaman tüylerim diken diken oluyor. Ermeni kökenli, Rum kökenli de diyorlar. Sana Türk kökenli Türk yazarı mı diyorlar? Bizler Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarıyız. Senin adının önüne kökenle ilgili bir sıfat yapıştırılmıyorsa, bizlere de yapıştırılamaz. Biz yasalara göre her vatandaş gibi Türk’üz!”


Şimdi bu yazıyı okuyupta mutlu olmamak var mı? Bu milliyetçilik demek değildir. Bu vatanın yek olması demektir. Bu hepimizin bir olması demektir. Bensiyon Pinto, "Türküm" deyince Yahudilikten mi çıkıyor. Çerkes sevgilim "Türküm" deyince aslınımı inkar ediyor. Boşnak arkadaşım "Türküm" deyince dansını, şarkılarını mı unutuyor. Bu içinde bulunduğumuz gerilimli anlamsız günlerde, "Kürtüm" demene hiiiç itiraz etmedim etmeyeceğimde. Ama "Türküm" demek kimseye zul gelmezken sana zul geliyorsa cevabını sen içinde ara ve annemin deyişiyle "ne olur kimseninde canına düşmeyin" . Bu yüzden canımıza düşen politikacılara, fırsatçılara (ki onların kapkaçcıdan, hırsızdan ne farkı vardır sorarım size) ne olur tevessül etmeyin.

Hiç yorum yok: