Aklımda Kalası Kelimeler

* давайте работать вместе
* Zarf ve Mazruf, Zerafet(xHoyratlık) ile aynı kökten(za-ra-fe) gelir
* Bedesten
* Suç subuta ermiştir - Suç sabit olmuştur

31 Aralık 2009 Perşembe

Raj Kapor 1951 - Avaremu



Kimin hoşuna gitmezki Raj Kapor'un bu ünlümü ünlü şarkısı.

Elbette 1951 de ben yoktum ama çocukluğumda dinlediğim ve o dönem çevremdeki herkesinde sanki her defasında ilk kez duymuş gibi sevgiyle söyleyip dinledikleri şarkıdır. Sanki zenginleştikçe kopuyor ve vahşileşiyoruz bu ülkede. Sanki kızılderililer gibi doğadan koparılıp (tarım hayvancılık mesleğinden) şehirlere sürülen(sanayi işçisi yapılan) bizlere ters bir hayata konuluyoruz. Şehrin içinde vahşileşiyor birbirimizi tanımaz oluyoruz.

Ben zaten her iktidara muhaliftim ve öyle olmanında en doğrusu olduğunu düşünürüm. Bana göre iktidara yandaş olmak, ya çıkardan nemalanmak ya da daha iyi olmak için eksikleri görmeye çalışma çabasından kaçıp iradeyi teslim etmek demektir. Dünde muhaliftim demiştim, ama hiç bu kadar yoğun muhalefet içinde olmamıştım. IMF nin kucağına bilmem kaçıncı kez oturan bu hükümet diğerlerinden farklı olarak herşeyi yaptı. Evet evet herşeyi yaptılar. Kendi medyasını kendi zenginini hatta kendi fakirini ve dilencisini de yaptı.

Ama solcuya komünist, sağcıya faşist bakan bu millete dostluğu söylemek yerine her defasında diğerlerine "samimiyetsiz" dedi.

Hakikaten! Düşünsenize, birisi hep dürüstlükten bahsediyorsa şüphe etmez misiniz? Hep namustan, doğruluktan, samimiyetten bahsediyorsa, demez misiniz "bu adam niye ikide bir bunları söylüyor" diye? Ben soruyorum. Kendini bu kadar öveni sevmeyiz bizler. Rakibini karalayan satıcıyı hele hiç sevmeyiz. Ticarette yapmayız. Yani kuruşumuzu vermeyiz. Bilirizki dürüst, samimi insan ne dillendirir bunları, ne de öne atar kendini.

Ne diyordum gene. Hah, bilmem kaçıncı kez oturdular gene IMF nin kucağına diyordum. IMF'nin köyleri boşaltın emrini yerine getiriyorlar diyordum. Bizi de köyümüzden koparıp şehirlerde boğdu, boğuyorlarda. Dönümlere sığamazdık, 60 metre kare TOKİ'lere hapsettiler, sanki lütufetmiş gibi. Kendileri girse ya 60 metre evlere.

Dün hep kardeştik, bilmezdik kim kürt kim ermeni ama şimdi belledik herkesin kimliğini. Bugün ancak Taraf olabildik.

Fakir ama gururlu bir o kadar seven ve sevilen olmamız dileği ile. Bir de; yüce Türk milletiyiz biz(Kürtümüzle, çerkesimizle, arnavutumuzla ...). Bize lâyık helal süt emmişlere ermek ümidiyle. Nice güzel senelere 2010 ile hep birlikte.

Hiç yorum yok: