ObjeninAdresi.addEventListener( EVENTinTipi,FonksiyonunAdi )
Aşağıdaki kodu önce sahneye bir movieclip koyduktan sonra, F9 ile action girişi yapılarak aşağıdaki kod eklenir. Sonuçta mc her frame e girdiğinde 3 pixel ilerler. Animasyonu kod ile oluşturmuş oluruz.
import flash.events.Event;
// [this,root].[objeninInstanceAdi].addEventListener(
// objenin tetiklenecek Eventinin Tipi,
// bu event olduğunda tetiklenecek fonksiyon );
this.mcDaire.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,f_DaireyiIlerlet);
// Event olduğunda tetiklenecek fonksiyon
function f_DaireyiIlerlet(e:Event):void
{
e.currentTarget.x += 3;
}
TIMER ve TimerEvent
Her ENTER_FRAME olduğunda yukarıdaki işlem gerçekleşiyordu. Sahnede 12 ya da 24 ya da her ne kadar frame bir saniye olsun dediysek, o kadar kez o frame işlenecek. Saniyeyide Timer ile ölçümlemek istesem, aşağıdaki kod parçacığı işimi görecek.
var timer:Timer = new Timer(1000);
timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER,fTimer);
timer.start();
var iTimer:Number = 0;
function fTimer(e:TimerEvent):void
{
iTimer++;
trace("Saniye "+ iTimer);
}