import flash.events.KeyboardEvent;
// W tuşuna basıldığında resmi ileri götürelim.
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP,f_ileri);
function f_ileri(e:KeyboardEvent):void
{
//W tuşunun kodu ne?
if (e.keyCode == 87)
{
mcArkaPlan.y -= 10;
}
// Shift+w tuşunda iki katı hız yapsın.
if (e.shiftKey && e.keyCode == 87)
{
mcArkaPlan.y -= 20;
}
trace("Tuş: "+e.keyCode+" , Shifte basildi mi? = "+ e.shiftKey);
}
Videosu:
Kodu biraz ötele. Oyun konsoluymuş gibi W tuşuna basılı tutuyorsa kullanıcı, sürekli basıldığını kontrol etmeli. Bunu da ENTER_FRAME olayı ile yap. W ye basılıysa 10 hızında arka planı kaydır, Shift+W ise 20 hızında, tuşa basmaktan vazgeçtiyse kaydırmayı durdur. İşte kod:
import flash.events.KeyboardEvent;
import flash.events.Event;
var hiz:Number;
// Sahnedeki her frame geçişinde kontrol edelim hızımız ne?
// hiz==0 ise mcArkaPlan kaymamalı.Durmalı.
// Shift tuşu olmaksızın gidiyorsak yavaş, shift tuşuyla hızlı gitmeliyiz
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,f_SonDurum);
function f_SonDurum(e:Event):void
{
if (hiz != 0)
{
mcArkaPlan.y += hiz;
}
}
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN,f_ileri);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP,f_dur);
function f_ileri(e:KeyboardEvent):void
{
// W tuşuna basıldığında resmi ileri götürelim.
if (e.keyCode == 87)
{
hiz = -10;
}
// Shift+w tuşunda iki katı hız yapsın.
if (e.shiftKey && e.keyCode == 87)
{
hiz = -20;
}
trace("Tuş: "+e.keyCode+" , Shifte basildi mi? = "+ e.shiftKey);
}
function f_dur(e:KeyboardEvent):void
{
hiz = 0;
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder